divendres, 15 de març de 2013

ELS MITJANS I TWITTER






No hi ha cap diari, que no dediqui una secció als temes més comentats i a les piulades més destacades del dia anterior a Twitter.Una imatge indissociable,quan veus un programa a la televisió és, el logo de la cadena a la dreta, i l’etiqueta de twitter d’aquell programa, pel.lícula o documental, a l’esquerra.La setmana passada escoltava una tertúlia radiofònica, i un sol tweet!, d’un polític, allunyat del poder, era el tema que generava el debat de tots els tertulians, durant més d’una hora.
Per què els mitjans, estan tant pendents d’aquesta xarxa social?Per què li donen tanta importancia?No podem negar que la xarxa de microblogging, ja està en la segona posició de seguidors, darrera del monstre de Facebook, amb més de 200 milions d’usuaris.
Segons un estudi de l’agència Buzzagain, la mitjana de tuits per dia és de 1,9 milions, enviats per 631,737 usuaris únics, la mitjana d'usuaris en línia per hora és de 48,233, el nombre de tuits que s'envien per hora és de 83,394 i per minut 1,350.Xifres més que respectables.
La seva frescor, inmediatesa, amb un missatge breu de no més de 140 paraules, ha aprofitat molt bé la irrupció dels smartphones, i ha sapigut anar de bracet de la seva explosió, per ser la xarxa de l’ara i aquí. Tots els que tenim un smartphone, podem ser protagonistes de la realitat, i formar part del termòmetre informatiu que representa twitter.
Digueu-li a Sohaib Ahktar, informàtic pakistanès, que vivia al costat de Bin Laden (no ho sabia) va retransmetre en directe, per twitter, la seva fosca i salvatge detenció, i va aixecar la llebra de la notícia.
L’algoritme que determina els temes més comentats, o trendings topics,a la xarxa de l’ocellet, valora més el creixement exponencial, que no el lineal.La informació més viral, i més comentada en poc temps, és més valorada quan es determina un TT.
Sovint, però, els mitjans, amb l’ambició de ser els primers en donar la notícia, tenen a twitter la plataforma perfecta, per esbombar, simples comentaris o opinions, a gran notícia, sense contrastar les fonts.
Les mort de Lady Gaga, la fuga de llops del Zoo de Barcelona,o els perfils falsos de famosos o institucions, emetent notícies falses o iròniques, de l’original, són exemples que han fet cometre errades al mitjans tradicionals, a partir de twitter.
Diverses agències i diferents estudis, adverteixen que a EUA (on tot comença i tot acaba) els usuaris joves de 12 a 17 anys, deixen facebook, perquè hi ha massa adults, i marxen a instagram o twitter, xarxes que els representen millor.Segons l’agència Socialbakers,al 2012, el 94 per cent dels joves enquestats que utilitzen diverses xarxes socials, 26 per cent utilitza Twitter, més de la meitat que al 2011, quan només eren un 12 per cent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada