ELS ALCALDABLES A TWITTER
www.oscarbarril.cat |
En aquesta campanya per a les eleccions municipals, la xarxa social de l’ocellet, està sent com era d’esperar, una plataforma ideal per als candidats i partits polítics ,per expressar i fer públic el seu missatge d’una manera més ràpida i extensiva.
Val a dir, però, que la immediatesa de Twitter també permet a alguns polítics vessar-la de bona manera, i actuar i escriure amb poca reflexió, i posar en compromís la seva continuïtat política.
Ho vam veure fa poc, amb la número 4 d’ICV per Girona, Marina Pibernat, que ha hagut de marxar de la candidatura per insultar a través de Twitter. Com són els perfils dels nostres candidats a Twitter a Sant Cugat?
Hem agafat els perfils de la Mercè Conesa, la Mireia Ingla, la Roser Casamitjana, el Pere Soler i la Núria Gibert, i els hem analitzat una mica.
El candidat del PP, per Sant Cugat, Jordi Carreras, @jorgecarrerasdr, té un perfil poc actiu en aquesta xarxa social. La darrera piulada és del desembre passat. 60 tuits i 218 seguidors. Poc bagatge 2.0. Tant el seu perfil personal com el perfil del PP de Sant Cugat @ppsantcugat, on es subratlla en la biografia “Som Catalans y somos españoles”, totes les piulades pròpies (sense comptar els retuits a d’altres perfils) són escrites únicament en castellà.
Amb 5.640, la Mercè Conesa, @mconesapages, és la candidata que té mésseguidors, òbviament per la seva condició d’actual alcaldessa, i la seva projecció mediàtica, com a portaveu de Convergència Democràtica. També és el perfil que fa més temps que és a Twitter, des del maig del 2010.
Núria Gibert, la candidata de la CUP, és la següent, que va començar a piular el desembre del 2010.
És molt clar que @mconesapages és un perfil molt oficial, i institucional, i com la majoria de candidats compta també amb un blog/web personalwww.merceconesa.cat, també del tot oficial. A partir de la seva candidatura s’ha creat l’etiqueta #conesaxsantcugat, per tal d’obrir a la gent un canal, on opinar i parlar de la candidata convergent. Veurem quina evolució té aquest hashtag, de moment no ha tingut moltes piulades de perfils que no siguin afins, o que no siguin pròxims o formin part del partit. Els assessors en xarxes diuen que les etiquetes triomfadores a Twitter no han de ser molt llargues, han de ser obertes, transversals, clares i que expliquin amb nitidesa la temàtica. En aquest cas la tria és molt concreta, amb el cognom de la candidata, i és força entenedor. CIU utilitza d’altres més generals #femcami #treballemperatu, que també ajuden a difondre i combinar d’altres etiquetes però de poca utilitat per a @mconesapages.
Núria Gibert de la CUP, @Nudenu, és de llarg la candidata que més piula; 6.245tuits (fins avui), això podria tenir dos raonaments; les xarxes, i sobretot Twitter, té una mitjana d’edat més jove que d’altres xarxes com Facebook, i la Núria ésl’alcaldable més jove. El seu perfil és el menys oficial de tots, i podria ser (no ho sé) que sigui un perfil creat, a banda o anterior, a la seva primera candidatura en unes eleccions. La seva poca oficialitat és voluntàriament o no, present en la seva biografia a Twitter, on no explica res de la seva candidatura, prefereix utilitzar una estrofa d’un poema de Mario Benedetti; “Defender la alegría comouna trinchera”. Massa distanciament de la seva marca, però alhora molt en la filosofia CUP. Personalment una bona tria de hashtag #revolucionemsantcugat,impactant, clar, obert per a qualsevol persona que vulgui piular i protestar, i no tan personalitzat, com el de la Mercè Conesa.
El candidat, Pere Soler, @solerpere, tot i que la seva entrada a Twitter és més tardana que altres candidats (juny del 2011), és el segon en número de piulades, més de 4.500, és el penúltim, però, en seguidors, 806. El seu blog oficial, que apareix als cartells electorals, PereSoler.Cat (jugant amb les sigles del partit i el seu nom) no apareix a al seu compte de Twitter, on prefereix inserir un blogpersonal http://elsarticlesdenpere.blogspot.com.es/. Curiós, si més no, i sacrilegi, per a la Biblia d’un community manager…
Mireia Ingla, @mireiaingla, estaria en una posició intermitja en números; més de 3.000 piulades, i per sobre dels 1.000 seguidors, i amb un perfil molt oficial,molt oposat al de la Nuria Gibert. L’etiqueta utilitzada pels candidats d'ERC a les eleccions municipals #noupaisnovesciutats, massa llarga pel meu gust... quasim’equivoco escrivint-la...
La darrera en arribar al territori de l’ocellet (desembre del 2014) és RoserCasamitjana, @roser_casamit, l’animo que segueixi piulant, passades les eleccions. De moment duu 68 tuits, i 153 seguidors. El seu perfil és del tot oficial i institucional.
Només em queda dir que tingueu una bona campanya a les xarxes socials, i piuleu amb seny!
Article publicat al TOT SANT CUGAT el 17 de maig de 2015
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada