L'EDUCACIÓ SOCIAL D'AQUÍ A 25 ANYS
Els 25 anys del col·legi coincideix amb el meus 20 anys treballant en el camp social. Per una banda semblen pocs anys però per altra sembla mitja vida! Segurament semblen molts, perquè he viscut experiències emocionals molt plenes a nivell personal (ser pare de dos fills i una filla) i també a nivell laboral. La nostra professió no es podria entendre sense els sentiments i les emocions. En aquest camí traçat no podem aturar-nos ni fer passes enrere. Encara ens queda molta feina com a col·lectiu i ser presents a més llocs i espais on podem ser útils en els propers 25 anys. Poder consolidar la nostra tasca en el camp educatiu, com una figura plenament integrada en els equips i claustres d'escoles i instituts i no com un element extern contenidor de tot allò que els docents no es volen ocupar. Recordo fa un anys quan el meu estimat Jaume Funes en una jornada al Palau Macaya on es reflexionava sobre el futur paper de l'educadora social als centres educatius deia, molt encer...
Oscar! Moltes gràcies per la oportunitat que ens dones aquesta tarda de poder comptar amb tu per aquesta xerrada. Em fa molta il·lusió que siguis tu qui inauguri el primer Espai Familiar d'Aprenentatge de l'Escola Ponent d'aquesta temporada!
ResponEliminaEl tema que tractes és present avui dia arreu, a totes les llars, cada vegada en edats més primerenques. Tots i totes, qui més qui menys, tenim mòbils, tauletes, un perfil a la xarxa social... i ningú ens ha dit, explicat, ensenyat com fer-los servir de manera segura, útil, responsable. El sentit comú al poder!! Però com sabem, és el menys comú dels sentits...
Gràcies altra vegada i... fins a la tarda!!
Cristina Martínez